Sociala medier
Mönsterås kommun är aktiv i flera olika sociala mediekanaler. Vissa är till för att sprida samhällsinformation, andras syfte är att visa upp vår kommun som besöksmål eller arbetsplats. Välkommen att följa oss på sociala medier!
Längre ner finns alla våra sociala mediekonton listade.
Varför finns vi på sociala medier?
Sociala medier är plattformar som används för att kommunicera med många människor samtidigt. Vi använder oss av olika plattformar för olika ändamål, för att nå en så bred målgrupp som möjligt.
Vi tycker att det är viktigt att finnas tillgängliga i sociala kanaler för våra medborgares skull. Här kan vi både sprida information på ett snabbt sätt och föra dialog, om ämnen och frågor av allmän karaktär.
När du skriver till oss på sociala medier
När du skriver till oss eller kommenterar ett inlägg publicerar du dina och eventuellt andra personuppgifter. Informationen överförs också till tredje part, det vill säga företaget eller organisationen som driver den sociala mediekanalen. Det som skrivs till oss på sociala medier blir också allmänna handlingar. Det innebär att det du skriver kan bli tillgängliga för andra och lämnas ut om någon frågar efter det, och det kan diarieföras.
Därför ska du aldrig skicka känslig information till oss via sociala medier.
När vi svarar dig på sociala medier, vilka vi är
För att du ska vara säker på att du får svar från Mönsterås kommun och ingen annan när du kontaktar oss på sociala medier, svarar vi bara på våra egna konton. Vi svarar alltid som Mönsterås kommun. Om du har frågor eller synpunkter på enskilda ärenden eller vill felanmäla något kan vi komma att be dig höra av dig till oss på annat sätt.
Kommunens konton i sociala medier administreras och hanteras av tjänstepersoner i kommunen. På Facebook, Instagram, Linkedin och Youtube har kommunen gemensamma konton, de som heter Mönsterås kommun. Dessa konton hanteras bland annat av kommunens informatörer. De hämtar i sin tur fakta och svar från andra tjänstepersoner i kommunen när du ställt en fråga. Övriga konton på sociala medier hanteras av tjänstepersoner som arbetar i den verksamhet kontot gäller.
Enskilda ärenden
Vi kan inte kommentera enskilda ärenden, utan i dessa fall ber vi dig att kontakta oss via telefon, mejl eller besök. Eller kontakta den ansvariga tjänstepersonen i ärendet.
Synpunkter och felanmälningar
Vi vill gärna veta vad du tycker och hur vi kan bli bättre. Vill du felanmäla något eller lämna allmänna synpunkter till våra verksamheter hänvisar vi till de e-tjänster för felanmälan som finns tillgängliga via Mina sidor.
Våra sociala medier
Här listar vi de sociala medier och konton som kommunens verksamheter använder för att kommunicera med invånare och besökare.
Fritidsgården Play i Mönsterås
Biblioteket i Parkskolan och Mönsteråsgymnasiet
Fritidsgården Play i Mönsterås
Fritidsgården Tjena i Blomstermåla
Isabella Johansson, skolbibliotekarie, @bibblabella
Bloggar
Isabella Johansson, skolbibliotekarie, Bibblabella
Youtube
Sidan uppdaterad 27 maj 2024