Spontanansökan
Vi är alltid intresserade av engagerade och kompetenta medarbetare, även när det inte finns ett utannonserat jobb för tillfället. Om du inte hittar något jobb att söka på webbplatsen Offentliga jobb, kan du anmäla ditt intresse att jobba hos oss med en spontanansökan. Det finns också möjlighet att arbeta som vikarie i olika verksamheter.
Din ansökan sparas i ett år. Tänk på att din ansökan inte per automatik gör dig aktuell för de lediga arbeten vi annonserar om på Offentliga jobb. Du behöver själv bevaka och söka lediga jobb vi annonserar om.
Därför ska du söka jobb hos oss!
Mönsterås kommun är en trygg arbetsgivare och en mindre kommun vilket ger en större gemenskap bland våra anställda. Som medarbetare i Mönsterås kommun får du möjlighet till kompetensutveckling och vi har kollektivtal, goda villkor och erbjuder flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.
Läs mer om kommunen som arbetsgivare
Vi är kommunens största arbetsgivare, som även ansvarar för en stor del av samhällsservicen som bedrivs här, till exempel barnomsorg, skola, äldreomsorg och socialtjänst. Vi ansvarar även för renhållning, vatten och avlopp med mera. Här arbetar en mängd olika yrkeskategorier inom de olika förvaltningarna. Det finns en sak som alla vi som jobbar i kommunen noga med: det är att vi är en kommun och en arbetsgivare och vårt gemensamma uppdrag är alltid gemensamt, kommuninvånarna och det bästa för orterna här.
Detta kan du söka till
I spontanansökan kan du söka till alla tjänster inom kommunen. Det gäller oavsett om du vill söka extrajobb, timanställning eller en längre anställning.
Spontanansökan – så här gör du
Du använder e-tjänsten Spontanansökan på Mina sidor för att göra din ansökan. Det kan vara bra att förbereda dig innan du fyller i och skickar in. I ansökan frågar vi bland annat om din utbildning, dina tidigare arbetslivserfarenheter och inom vilket område du söker en tjänst eller vikariat . Eftersom en del områden har oregelbundna arbetstider kommer vi även att fråga om du söker jobb på dagtid, kvällstid eller annat.
Om du har ett personligt brev eller CV kan du skicka med det i e-tjänsten.
Vad händer sen?
Ansökan kommer till vår bemanningsenhet som tar hand om din ansökan. Här läser vi igenom ansökan, vi tittar även om du jobbat hos oss tidigare och i så fall var du jobbat.
Vi tittar sedan på dina kvalifikationer och vilket område du skrivit att du är intresserad av, och försöker sedan matcha och skicka det till den chef som efterfrågar arbetskraften. Tänk på att det inte alltid behövs mer arbetskraft just inom området du sökte, men vi sparar din ansökan ett år och skickar vidare när det finns möjlighet.
Sidan uppdaterad 9 januari 2024